Etiketler

,

Tanışma faslı… isim, yaş, memleket, çocuktan önceki iş hayatı…
ve o soru;
– çalışıyor musunuz?
– ?#*^~%?!?
– efendim, anlayamadım?
– hayır.

(İçimden) hayır mı?! Sabah erkenden kalk, yatak toplamakla başla. Günde 3 kez yemek yeniyor. Bu, günde 3 defa mutfak demek, manava markete gidip alışveriş yapmak demek, bulaşık demek, toplamak demek. Neredeyse her gün çamaşır yıkanıyor. Bu çamaşırlıkta kuruyanları katlayarak sepete koy, çıkarttıklarını as, kuruyanları ütüle demek. Tüm gün evde çocukla kalmak demek evin dağılması demek ve bu da günde zilyon kere odaları ve oyuncakları toplamak, her gün elektrik süpürgesini çıkartıp evi süpürmek, temizlemek demek. Evdeyken kendini bir anda elini yıkayıp çıkmak için girdiğin tuvaletten, ‘dur iki dakikada şuraları cifleyeyim’ derken bulursun. Evde olmak demek yatak çarşaflarının değiştirilme vakti, biten tuvalet kağıdı ya da sabunu yenilemek ve çöp poşetlerini değiştirmek gibi minik ama sinir bozucu ayrıntılarla uğraşmak demek. Çocuğun gelişimine önem veriyorum. Bu da onunla oyun oynamak demek, onun için oyun araştırmak/üretmek demek. Havalanmasını ve sosyalleşmesini sağlamak için parka götürmek demek. Her akşam yaşanan rutinler; banyo yapmak, diş fırçalatmak, kitap okumak demek. Çocuğu sağlıklı beslemeye özen gösteriyorum bu da her akşam taze olarak sütünü mayalayıp yoğurt yapmak demek, asla şeker tatmaması için savaş vermek, çikolata yemeyi abartmaması için gün aşırı beynine beynine işlemek demek.

Sabah çocuk pijamalarını çıkartıp üstünü giyinsin diye 1537494625 defa tekrarlamak, kahvaltıda peyniri balla kakalayacam, yumurtasını bitirteceğim diye kendin ne yediğini bilemeden kalkmak, gün içinde oyun dışındaki taleplerini yerine getirmek (Artık oyun da diyemiyorum bak bu da ayrı mesele) anne şunu açar mısın/anne bunu tutar mısın/anne suluboya yapıcam su kabını bulamıyorum/anne jet oyuncağımı konuşturur musun/anne bak ne yaptım/anne anne anne anneeeeeeehh diye her seslenişine cevap vermek, kriz anlarıyla başa çıkmak, yatma hazırlığındayken dişini fırçalayıp pijamasını giysin diye küçükken duymaktan nefret ettiğin o ‘hadi’ kelimesini bu defa kendi ağzınla milyon kere tekrarlamak demek.

Herşeyin arasında vakit yaratıp kendimi geliştirmek istiyorum. Arkadaşlarımla çocuksuz olarak görüşebilmek istiyorum. Kitap okumak, hobilerime vakit ayırabilmek, kişisel bakımımı yapabilmek istiyorum. Bu yazıda belirttiğim işler kadar iki yazı daha yazabilirdim ama yine ‘anne bak ne yaptım’ cümleleriyle bölünerek bana ayrılan 30 dakikanın sonuna geldik.

Bir çocuk yetiştir ve evi yönet ama “çalışmıyor” desinler! Şiddetle karşıyım!

