Etiketler

, , , ,

minaBa-yıl-dım bu kitaba! Çok eğleniyorum okurken:)

“Merhaba! Benim adım Leyla. Size bir hikaye anlatacağım. Beğenirseniz ne âlâ!” diyerek hikayesine başlayan Leyla Fonten’e Bilge kahkahayla gülüyor:))

LeyLA FONTEN, kendisini La Fontaine’in torununun torununun torunu olarak tanıtıyor. İsim çok yaratıcı olmuş:)) Ve İnatçı kirpi Mina, -9 kitaplık seriden- Leyla Fonten’in evinde yaşayan, huyları birbirinden farklı dokuz hayvandan biri.

Kitap eğlenceli bir dille yazılmış ayrıca içerik olarak çok yaratıcı olmuş.
FullSizeRender-2

Mina, giyinmesi gerektiğinde giyinmeyen, uyuması gerektiğinde uyumayan, oynaması gerektiğinde oynamayan inatçı mı inatçı bir kirpi. Bence arkadaşları daha da inatçı fakat kitapta inatlaşmalar çok eğlenceli sonuçlanmış. Mesela oynamak istemeyen Mina ile arkadaşlarının illaki birdirbir oynamak istemeleri çok yaratıcı olmuş:)

FullSizeRender-1

Giyinmek istemeyen Mina’yı zorla giydirdiklerinde tüm kıyafetlerin paramparça olması sonucu, Leyla Fonten’in “keşke fileden yapılmış bir kıyafet bulsaydınız” şeklindeki çözüm örneği ‘başka seçenekler de olabilir, inat ederken burnunun dikine gitme, durumu iyi analiz et, başka açılardan da düşün, farklı çözümler yarat’ ana fikrini, insanın gözüne sokmadan, rahatsız etmeden, son derece eğlenceli bir şekilde veriyor.

Benim için bir başka farkındalık konusu ise Leyla hanımın sözü oldu; “Birine inatçı diyebilmek için illaki ikinci bir inatçı gerekli. Tek başına inatçı olamaz hiç kimse.” Heh işte bu ikinci inatçı da ben oluyorum:)) Kitabı okuduktan sonra düşündüm; Bilge hangi konularda inatçılık yapıyor, ben nasıl tepkiler veriyorum, ne gibi çözümler bulabiliriz… Belki Bilge’nin inatçılığı ile ilgili bir yazı yazar ve bunu orada irdelerim:)

Redhouse Kidz’in yayımladığı, Tülin Kozikoğlu imzalı Leyla Fonten’den Öyküler serisinin diğer kitaplarını da çok merak ediyor ve almak için sabırsızlanıyoruz. Kitap yanılmıyorsam 5 yaş ve üstüne öneriliyor ama bence 3 yaş üstü için de uygun, metnin akıcılığı sayesinde rahatlıkla okunabiliyor.

Çizimler konusunda Sedat Girgin’in gerçekten sıradışı bir tarzı var ve anlatımla bütünlük sergiliyor. (Allaaam Allaam! Ne olur şu kuluna da öyle bir yetenek ver, amin)

FullSizeRender-3

