Etiketler

, , , , , ,

muzipobaşlıkBizi artık evde yaptığımız bilumum etkinlik kesmiyor. Mutfakta çekmecelerden tezgaha tırmanan ve salonda koltukların tepesinde gezinen Bilge nedeniyle, oturduğum yerden adrenalinim tavan yapıyor.

Çoktan beridir de aynı ortamda iki günden fazla kalınca sıkılıyorsak ve artık havalar soğumuş kış gelmişse eğer…… Muzipo bize iyi geler!

Bir süredir düşünüyordum, arıyordum, araştırıyordum. Okul mu, yuva mı, oyun grubu mu adı her ne ise… Benim ihtiyacım; Bilge kendi yaşıtlarıyla birlikte, bir eğitmen eşliğinde, oyunlar oynasın, enerjisini atsın, yeni şeyler öğrensin, kendini geliştirsin. Kendi yaşıtlarıyla oyun oynayabilecek bir ortama girsin, oyunda sıra beklemeyi öğrensin, öğretmenin verdiği disipline alışsın vs….

Okul yuva kreş gibi yerlerin eğitim süresi şimdilik bizim için uzun. O günler de gelecek elbet ama bizim yumuşak bir geçişe ihtiyacımız var. Oyun gruplarını da araştırdım ama tam içime sinmedi. Suyu akışına bırakmıştım ki sosyal medyadan karşıma Muzipokids çıktı!

1 aydır Muzipo’ya gidiyoruz. Haftada 2 gün 2’şer saat şeklinde. Burası tam istediğim gibi bir yer. Önemli ve öncelikli sebebi çocukların 1 saat spor yapmaları. Verdikleri hareket eğitiminin, çocukların fiziksel gelişimine ciddi katkısı var. 1 saat boyunca koşuyor, takla atıyor, zıplıyor, tırmanıyor, kayıyor… Bedenini güvenli bir ortamda, kendi gelişimine uygun olarak hareket ettirip güçlendiriyor olması ve spor alışkanlığını böyle küçük yaşta ediniyor olması çok hoşuma giden bir şey. Bir de bana gelip “anne, ben spor yapıyorum” diyor ya… 🙂

Bir başka hoşuma giden şey; grubun 8 kişiden fazla olmaması. Şansımıza Bilge’nin grup arkadaşları da gayet uyumlu çocuklar. Zaten yaş grubu da 3-4. İşletme sahipleri çok tatlılar. Öğretmenleri de çok samimi, ilgili, içten ve çocuklarla iyi anlaşıyorlar.

muzipo3

muzipo4 muzipo5 muzipo1

İki saatin diğer 1 saatinde ise çocuklar aktivite sınıfına geçiyor ve diğer öğretmenle birlikte ince motor kaslarını geliştirecek etkinlikler yapıyorlar. Ayrıca şarkı söylüyorlar ya da yaratıcılıklarını geliştirecek oyunlar oynuyorlar.

muzipo6

2 saat boyunca benim ne yaptığımı merak eden? 🙂 Ayrı bir yerde diğer annelerle birlikte oturup kahve içebiliyor ve kendime vakit ayırabiliyorum:))

Pek çok yerde şubeleri var. Ben internet sitelerinden ve telefondan bilgi alıp deneme dersine gittim (deneme dersleri 45 dk ve ücretsiz) Üyelikler aylık, 3 aylık, 6 aylık şeklinde olabiliyor. Biz çok sevdik, inşallah hep böyle devam eder…

Ne demişler; sağlam kafa sağlam vücutta bulunur. Spor şart, eğitim şart:)

