Etiketler

,

bilgeparmaklar

Dün Bilge’nin 3. yaş günüydü… Hadi bakalım görelim 3’ün şu mucizevi hallerini. Bir arkadaşım “valla zeynep, bak göreceksin, üçten sonra şaşıracaksın, tanıdığın çocuğun değiştiğini göreceksin. Kendi kendine oyunlara başlayacak ve sen rahatça kahveni içeceksin:) …” demişti. Kehanet gerçek oluyor:)

Doğdu doğalı yakamı hiç bırakmayan, oyunda ya da oyun dışında hep yanında olmamı, onunla birebir iletişim halinde olmamı talep eden bir çocuğum var benim. Özellikle emzirmenin çok yoğun olduğu ilk senenin 9 ayında bir gün dahi yanından ayrılmadım. Sonra iş başladı, gittim ama aslında hiç işte olamadım. 2 yaşına kadar da vicdan azabı ve dindirilemeyen hasretle geçen zamanda işten gelir gelmez soluğu kızının yanında alan ben bağımlı hale getirdim belki de…

Ve şimdi, iki yaşından beri 1 senedir evde onun yanındayken, bu sefer de birey olduğunun farkında olması, kendi kendine de oynamayı öğrenmesi için çabaladım. Ama olmadı. Ta ki 3 yaklaşana kadar! Evvet, her şeyin bir zamanı vardı belki de! (Sonuçta henüz sadece 2 yaşındayken Bilge’yi resim yaparken yalnız bırakamıyordum çünkü boyaları yiyordu; suyla oynarken ben yanında olmasam kovayı olduğu gibi yere dökerdi; eline gıda boyası versem koluna bacağına sürerdi; oyun hamuruyla başbaşa bıraksam ağzına atardı…)

Kısa bir süredir Bilge babasına ve bana bulaşmadan kendi kendine 10, 20 hatta bazen 30 dakikalık sürelerle kendi kendine oyalanıyor… Amanın bu ne güzel bir şeymiş meğer! Şimdiye kadar ben hep “anne Zeynep” oldum ama iyi ki de öyle yapmışım. Asla geri alamayacağım Bilge’nin bana en ihtiyaç duyduğu yılları onunla birarada geçirmiş olmaktan hiç pişman değilim. Çok büyük şükür; anne Zeynep tarafım Bilgeyle anlarını dolu dolu yaşadı, daha da yaşayalım inşallah. Ama artık içimdeki Zeynep’in de isteklerine vakit ayırmaya başladım. Bence zamanı geldi;)

İşte ben üçü bu yüzden sevdim:) Asıl bundan sonra gerçekten 3 kişi olacağız. Bağımsız ama birbirine bağlı…. Bu seneki dileğim budur; her birimizin kendine ait olan hayatını yaşamasına fırsat vererek, AN’larımızı sağlıkla yaşarken, birlikteliğimizin de tadını çıkarmak…

