Etiketler

, , ,

Uyarmak isterim; sabrı olmayan, evinin der top düzenine itina edenler özellikle bu “ay kumu” denen çakma plaj olayını salonun ortasında yapmasın! Hele ki benimki gibi havalara saçmayı pek seven bir minnakınız var ise!
kum1

Kışın evin içinde ne yapacağımızı şaşırdık, erkenden yazı bile getirdik; bu içinde 4 bardak un yarım bardak bebe yağı bulunan, kum haline gelen karışımla minik kaleler yaptık…
KUMM

Bunlar aslında tee geçtiğimiz 6 ayda yaptığımız aktivitelerden derleme. Şimdi yazabiliyorum, çünkü dağılanları toplamaktan vaktinde yazamadım:)

su
Bilge en çok suyla oynamayı seviyor hatta bayılıyor. Ben küçükken bizimkilerin de beni oyalama konusunda kullandıkları bir yöntem imiş:) (Oyunların adı, çocuğu oyalama söz konusu olunca “yöntem” oluveriyor!)
su renklisu renkli 2

Amaaaa o oynar ve oyalanırken ben yine “kahvemi alayım da köşeden izleyeyim” yapamadım; ‘ay şu açıdan foto çekeyim, yok bunu videoya çekeyim, dur dur dedelerine göndereyim fotoyu’ aman efendim duru suyla oynamasın, gıda boyası ile renkleri karıştıralım da neşemizi bulalım derken bir bakmışsın ki aktivite bitmiiiiş…

Evet, aşağıdaki kare de bizim evden bir bölüm elbette!
makarnatransfer1

“Kızım, işin mi yok? Doğru düzgün, temiz pak oyunlar oynatsana! Bebeği yok mu bu kızanın? Ver eline otursun oynasın, çok sıkılırsa aç televizyonu canım aaaa, ev dediğin de böyle batmaz ki!” diyen sevgili büyüklerim,

bu aktiviteleri sırf azıcık kaçığım diye yapmıyorum. Şimdi sokağa da bırakamadığımız bu çocuklar evde dört duvar arasında motor hareketlerini geliştiremiyorlar. Bunun ince motoru var, kaba motoru var, Montessorisi var… Bu başlı başına bir konu olduğu için başka yazıda bahsedeceğim. Misal, bu makarnaları kırıp kırıp şişenin içine atıyor. Kaslarını kullanıyor, el göz koordinasyonunu geliştiriyor, fizik öğreniyor, e makarnayı da zaten çok seviyor anası kılıklı:)
makarnatransfer

