Etiketler

, , ,

Kendin pişir, kendin oyna. Ev yapımı oyun hamuru…

oyunhamuru1

Onca zamandır evdeyiz, internetin nimetlerinden faydalanıyor, araştırmalarımızı yapıyor ve şahane bir ev yapımı oyun hamuru tarifi ediniyoruz. Hem hızlı hem kolay hem dayanıklı hem de sağlıklı. Daha ne olsun! Kaynağını not etmemiş olduğum için belirtemiyorum ama her yaptığımda şükranla anıyorum!:) Hemen geçelim tarife…

Malzemeler:
1 bardak un
yarım bardak tuz
1 yemek kaşığı sıvı yağ (ben zeytinyağı kullandım. Belki bundan mı bilmiyorum ama oynarken ele hiç yağlı hissi gelmiyor)
1 bardak su
2 yemek kaşığı krem tartar (pasta malzemesi satan yerlerde bulunuyor)
istenilen renk sıvı gıda boyası

Yapılışı:
Tüm malzemeler teflon tencerede karıştırılıp 3-5 dakika arasında pişirilir. (Ben çelik tencerede yaptım, oldu. Çok yapışmadı, ıslatıp bekletince kolay temizlendi) Ocaktan aldıktan sonra 5 dakika boyunca iyice yoğurulur (aman dikkat, eliniz yanmasın ama 5 dakika iyice yoğurmanız önemli.) Gıda boyasını ister pişirirken katın isterseniz piştikten sonra yoğururken. Ben yoğururken kattım; parçalara ayırıp farklı boyalarla renklendirdim. (Gıda boyasını tırnak kadar katsanız bile yetiyor) Her oyun sonrası hava almayacak şekilde saklanırsa (ben buzdolabı poşetlerine koydum) uzun süre dayanıyor.

E hadi oynayalım! Kim çocukluğunda oynamamıştır ki, değil mi? Ama sanırım ben doyamamışım. İtiraf etmeliyim ki bu aktiviteyi yaparken en çok Bilge için mi yoksa kendim için mi yapıyorum tam bilemiyorum:)

oyunhamuru2

Ben Bilgeyle hamurdan çiçekler, böcekler, ağaçlar yaparız sanıyordum ama Bilge oralı bile olmadı. Hamurla ilk tanışırdığımdan beri tek derdi mıncıklasın, elinde evirip çevirsin, parçalara ayırsın sonra onları bana top yaptırsın üst üste koyup tepelerinden bastırsın dümdüz etsin… Ben de madem şekil yapmıyoruz (biz büyükler çok şekilciyiz!) dokuları keşfetsin diye evdeki tarak, lego, çubuk, ip gibi nesneleri verdim.

Neyse ki sonradan okuduğum kadarıyla bu yaş çocukları öyle şekille şukulla uğraşmaz, bizim bıdığın yaptıklarını yaparmış. Hatta hazır kalıplar falan yaratıcılığını öldürürmüş. (Biz büyükler kalıba sokmaya da bayılırız!)

oyunhamuru3

6 ayrı renkte yaptığım hamurların tümü birazdan geri döndürülemez bir halde karışacak:( Yapma deyip elinden alsam? Bu deneyimi ona yaşatamamış olacağım. Açıklamaya kalksam? Anlamayacak, hoş anlasa da yine aynı şeyi yapacak!
oyunhamuru4

Sustum ve seyrettim. Başka 2 yaş civarı çocuklu anneler hamuru nasıl oynuyor, renkler konusunu nasıl hallediyor merak ediyorum…
oyunhamuru5oyunhamuru6

