Etiketler

, ,

El ayak ağız virüsüymüş! Bunu da duyduk…
allerjiel

Geçen hafta Bilge birdenbire ateşlendi. Hiçbir hastalık belirtisi yokken bir sabah uyandı ve önce midesi bulandı, 5 dakika içinde yüzü bembeyaz oldu sonra halsizleşti ve kafası yastığa düştü. Birden ter attı vücudu. Midesini bozduğunu düşündüm; çorapsız gezdiğine, taşlarda yattığına verdim veriştirdim… Ancak yarım saate hiç ama hiçbir şeyi kalmadı… Sandım… En azından öyle gözüktü…

allerjiayak

Öğleden sonra ateş yükselmeye başladı. Ateş düşürücü verdim. Düştü ama yine çıktı, ben yine verdim. Bu arada eklem yerlerine soğuk nemli bez koymak istedim, ne mümkün! 2saniye bile tutturmadı (oysa işe yarıyordu)

İstanbul dışında olduğumuz için doktoruna gidemedik. Gece de devam etti ateşi. (Şimdiye kadar hiç bu kadar uzun sürmemişti ateş devamlılığı) Enteresan olan şey; ateş geçtiğinde tamamen iyileşiyor, zıp zıp zıplıyordu.

Ertesi gün suyu bile yutkunurken zorlandığını farkedince “ateş ve boğaz ağrısı dışında öksürük-hapşuruk gibi başka bir şikayet yoksa beta virüsü olabilir” uyarıları geldi aklıma ve apar topar istanbul’a dönüp kendi doktoruna getirdim. Beta ancak testle anlaşılıyor diyorlar ama doktorum muayene edince beta olmadığını söyledi. Çok da güvenirim kendisine, o kadar da emin söyledi ki… ama nasıl bu kadar emin olabildiğini sordum. Betada boğazdaki kızarıkların üstünün hep beyaz beyaz olduğunu, ateş olmayan zamanda da kafasını kaldıramayacağını söyledi. Henüz bir saat önce farkettiğim avuç içindeki kızarıklıkları da gösterince kesinlikle emin oldu.

El ayak ağız virüsünün tedavisi, ilacı yokmuş. Kendiliğinden geçermiş. Nereden ve neden bu virüsü kaptığını bilmiyorum. Ateş oldukça ateş düşürücü dışında bir şeye gerek yokmuş. “Kaşıntı olursa zyrtec” dedi…

1gün ve gece boyunca aralıklarla gelen ateş neyse ki tekrarlamadı. Akşama doğru ayak altında da kırmızı noktalar çıktı. Ağzına baktım, yanağının içi bile yaraydı. Aç olmasına ve yemek istemesine rağmen hiç yemek yiyemedi iki üç gün. 4. gün kendiğilinden geçiverdi, eski iştahı, neşesi yerine geldi.

Bu da geldi geçti çok şükür…

