Etiketler

Anneler ve babalar günü neden vardır? Koskoca 365 günün tek 1 günü nedir yani? Kendi annemizi hatırlamak, anmak, sevgimizi sunmak için tek bir gün… Bu ne kadar gerçekçi?! Bu ne kadar yeterli!?

Kutlama mı? Nasıl bir kutlama ve neden? Dünyadaki herkesle birlikte ille de o gün kutlamak bana çok yapay geliyor. Dayatma ve zorlama gibi geldiği için benim de huysuzluğum tutuyor. Ben annemi de babamı da bir gün değil her gün severim. Buluşmak için ille de özel bir güne ihtiyacım yoktur. Hatta doğaçlama gelişen, göresim geldi diye bir araya geldiğim her gün özeldir zaten benim için.

Hediye almak mı? Nasıl bir hediye mesela? Para vererek satın aldığım mutfak veya ev eşyası ne kadar emek barındırıyor ve anısı oluyor? Ya da şu sinirlerimi zıplatan pırlanta reklamları! Bana göre hediyenin her türlüsü “üzerinde düşünülmüş, içinde duygu ve emek barındıran, ihtiyacı karşılayan, anısı olacak bir hediye” olmalı! Açıkçası anne olduktan sonra anladım ki; anneme hediye olarak aldığım, alınmış her mutfak ve ev eşyasından dolayı bin pişmanım! Mesela ben Bilge okul çağına geldiğinde benim için bir şeyler yazıp vermesini çok isterim. Ya da beğeneceğimi düşündüğü bir kitap olabilir… Belki benim için bir fotoğraf çekebilir ya da resim yapabilir ya da bunlar gibi kendi emeğini, üretkenliğini ve bana verdiği değeri ortaya koyan şeyler…

Anneler günü tam olarak neden çıkmış bilemiyorum. Şurada verilen bir bilgiye göre tamamen o çağa özgü bir şey… Viki bilgisine göre çıkış amacı anneleri anmak ve onurlandırmak imiş. Amaç güzel olsa bile bana göre hala böyle bir şey için tek 1 gün saçma gelirken, günümüzde anneler günü=parayı bas, hediyeyi ver, annene sevgini göster durumundan ibaret.

Ama şimdi yukarıda yazdıklarıma farklı bir açıdan da bakmak istiyorum. Nasıl çıkmışsa çıkmış, en azından yılda bir gün tüm dünya ile birlikte her türlü medyada anneleri anmak, hatırlamak, düşünmek, bu vesileyle teşekkür etmek, ellerini öpmek, konuşmak, sorunlara çözüm bulmak çok güzel. Ama başka başka hayatlar var. Artık annesini kaybetmiş olanlar, evlat acısı çeken anneler, hastalıkla boğuşan anneler, huzur evlerindeki anneler, anne olmayı çok isteyip olamayan kadınlar… Bu sebeple de anneler günününü kutlarken iç cızlatmamaya dikkat etmeli sanki…

Anne olmak çok güzel, eşsiz, benzersiz sevgi dolu ve onurlu bir duygu. Bu yüzden anneler gününün de bahanesiyle bu çiçekler içimden geldi:) Babamın bahçesinden anneme ve tüm annelere:)

cicekler

