Etiketler

Ne zaman unuttuk Ay’a “aydede” demeyi? Büyüyünce değil mi? O zamandan beri yüzlerce kez Ay’a bakmışlığım olmasına rağmen aydede kelimesinin bir kez bile aklıma gelmemesi ne garip…

Bilge’ye kitap okurken, bilinç dışı bir şekilde taaa eski arşivlerden çağırılan bir cümle çıktı ağzımdan, parmağımla ayı gösterip; “bak aydede!” dedim ve film hooooop diye geri sardı bende. İşte bu yüzden de sevdim ben anne olmayı; evet çok yorucu ama Bilgeyle oynarken içimdeki çocuk canlanıyor. Onun dünyasında biçimlendirilmiş hiçbir şey yok henüz. Hiçbir düşünce kalıbı yok. Çimenler mor, inekler mavi olabilir pek ala! Çocukların dünyası çok keyifli, çok! Yeniden çocuk kitabı okumak çok keyifli, çocuk şarkıları söylemek çok keyifli, eski oyunları hatırlamak çok keyifli, çok daha anlamlı, çok daha gerçek. En azından benim için böyle.

Fotoğraftaki kitabı okuduktan sonra bir de aydede şarkısı patlatıyoruz, tam oluyor:)

ayı kim çaldıAy dede ay dede senin evin nerede, Hep yakın ol bize yıldız kalsın geride
Her gece gökyüzü kapkaranlık oluyor, Dağlara kırlara bir sessizlik çöküyor…

“Ay’ı Kim Çaldı?” kitabını çooooooook sevdi, ardarda birkaç kez okutturuyor. Hatta satırı satırına ezberledim, ışıkları kapatınca bir kez de ezberimden okuyorum. (Bizimki -biraz!- zor uyur, ayrı bir isyan yazısı olarak karşınıza çıkabilir bir gün)

Kitabı ben de çok sevdim; okurken kitabın kahramanı Berk’in seslendirmesini farklı yapmam Bilge’nin çok hoşuna gidiyor. Ayrıca köstebek, porsuk, kirpi gibi günlük hayatta çok bahsetmediğimiz hayvanları da tanımış oldu. Ben bile bu yaşımda bilmediğim hayvanların ismini duydum. Cırboğa diye hayvan varmış! Fareye benzeyen sıçrayan küçük bir kemirgenmiş. Kivi diye hayvan varmış mesela, ben meyveden başka kivi bilmezken, uçamayan bir kuş türü olduğunu öğrendim.

ahtapot-yavrusu

Şu ara diğer favori kitabımız ise “Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor”. Bilge buna da bayıldı. (Ne de olsa giyinme konusunda Nino’dan kalır yeri yok) Sara Şahinkanat kafiyeli, okuması zevkli, kısa ve öz yazmış. Üstelik giydirmesi gerçekten çok zor olan bu bıdıklar için ahtapotla yaptığı benzetme çok yaratıcı ve eğlenceli olmuş:) Kitabı Feridun Oral resimlemiş. Tüm çizimlerine bayıldığım gibi bunu da çok başarılı buldum! Bilge Nino’nun turuncu otobüsünden elindeki kırmızı balık oyuncağına kadar tüm detaylara dikkat kesildi. Nino’yu da sevdik, bağrımıza bastık.

Sıra yeni kitaplarda, tavsiyesi olan? 🙂

