Etiketler

, , ,

Dezenfekte edilmiş, sterilize kapta duran mercimek tanesi olmadığımıza göre havadan, yerden, gelenden gidenden, bir yerlerden kapıyoruz bu virüsleri…

Bizim kız da artık nereden bulduysa, geçen perşembe gecesi 39 derece ateşle uyanarak anasının sırtından soğuk terler akıttı. Ateş düşürücü verdik, “ohh şükür ki düştü” dedik ama sabah yine çıktı. Hal böyle olunca cuma günü doktor Semra teyzenin kapısını çaldık.
– yavrucuk virüs kapmış, boğazı kızarık ama hemen antibiyotiğe başlamayalım.
– tamam bence de başlamayalım, savaş kızım…

Doktor “bunun arkasından nezle gelebilir” dedi, dediği gibi oldu; hastalığının 2. günü burun akıntısı, çok hafif öksürük başladı. 4 gün boyunca ateş çıktı, biz indirdik. Bilge’deki virüsü savmaya çalışırken herhalde bana geçti, 4.gün pazartesi gecesi “tuş” oldum, salı sabah kafamı kaldıramadım, dayak yemiş gibiydim ve kaburgalarım ağrıyordu. Benim de bademciklerim kızarmış, gittim efendi gibi serumumu yedim biraz kendime geldim.

Bilge’nin hastalığının 6. günü tam Bilge iyileşiyor derken çarşamba akşamı yine köh köh öksürmeye başladı. Ateşi çıktı ama şükür ki kendiliğinden düştü. Öksürüğü, burun tıkanıklığı ve gece uyurken çıkarttığı ses endişe verince babaannesi tekrar doktora götürdü, balgam yapmış, geniz akıntısı artmış. Acaba bu sefer de benden mi ona bulaştı? Bu böyle gitmez, hastalık mekik dokumaz değil mi?! Doktor farklı bir ilaç vermiş ve ertesi gün durumunu tekrar konuşalım, olmazsa antibiyotiğe başlarız demiş.

4. günden bu yana hastalığını ayakta geçirdiği için çok da antibiyotiklik bir durumu var gibi gözükmüyor. Antibiyotik vermek istemiyorum ama bu şekilde çocuğa verdiğimiz zarar daha mı büyük acaba? İşte bunu merak ediyorum…

Bilge ateşlenince ilaçtan başka bir de eski usuller geldi aklıma; ama bu yaşımda öğrendim; biz çocukken ateşlenince, sirkeli suya batırılmış bezleri eklem yerlerimize koyarlardı ya (babamın geceleri yanıbaşımda çok beklemişliği vardır)… sirkenin bir etkisi yokmuş, ılık su yeterliymiş (neee boşuna mı kokutmuşlar biziii:) ) Bir sormak lazım belki vardır bir bildikleri?

Ayrıca hastayken bize tavuk suyuna çorbaları yapan annelerimiz, doktorlara taşıyan babalarımız olmasa perişan olurduk. Çok şükür ki varlar, teşekkürler…

Gurbetteki anneleri düşündüm, çocuğu hasta olan anneleri düşündüm, Allah’ım sen onlara yardım et. Bütün çocuklar sağlıklı olsun.

Şimdiden mutlu, sağlıklı, keyifli bayramlar!

