Etiketler

, , ,

kurdesen

Akşam banyosunu yaptırmış, gece misler gibi yatırmıştık Bilge’yi. Ertesi gün Bilge’yi görmeye gelen babam, ben işten dönerken telefonda anlattı Bilge’nin vücudunda gördüğü kabartıları. Kendisinden de bildiği için tahmin etmişti kurdeşen olduğunu.

Ben ise “ay çok sıcak valla kurdeşen dökücem!” söylentisinden duymuşluğum dışında nedir ne değildir bilmezdim kurdeşeni. Eve gidip kabartıları kendi gözümle görünce şaşıp kaldım. Hemen fotoğraflarını çektim ve doktorumuza gönderdim. (Teknolojinin gözünü seveyim:)) Notumu da ekledim: “Dün hiçbir şey yoktu. Bugün başlamış. Vücudunun başka yerlerinde de var. Kaşınıyor ve yayılıyor.” Mesajı alan doktorumuz Semra Hanım hemen aradı. “Yavrucuk kurdeşen olmuş” dedi. Vallahi bildi babam! Ben “ne yapacağız peki” diye sormama kalmadan doktorumuz hemen yarım ölçek zyrtec şurup içirmemizi söyledi. 3-4 gün sürebilirmiş ama sonraki güne şiddeti azalmazsa iğne verebilirmiş.

Kardeşim hemen eczaneye gidip şurubu aldı ve içirdik. Bu arada ilaçları öyle “ağzını aç bakiyim haaam, oooh ne güzeeeel” şeklinde içiremiyoruz. Hele hele ilk tadına bakarken asla ağzına sürmüyor. “Ama Bilge’cim içmeyecen de n’apacan mecbuuuur” diyerek yatırıp, ağzını sıkıp “gurk” diye boğazdan aşağı boca etmek zorunda kaldık. Tabi biraz nahoş dakikalar yaşandı… Fakat değdi, yarım saatte söndü kurdeşenler, biz şenlendik:)

Kurdeşenin stres, yiyecek, sıcak gibi birçok sebebi varmış, biz sıcaktan olduğunu tahmin etmekle birlikte Bilge neden kurdeşen döktü bilmiyoruz. Allerji şiddeti azalarak toplam 4 gün sürdü, öyle ki son gün bacağının tek bir yerinde belli belirsiz bir şekildeydi. Çok şükür atlatmıştık. Kurdeşeni de öğrendik, Allah beterini göstermesin.

Belirtmeden geçemeyeceğim; gecenin üçünde bile telefonlarımıza çıkabilecek olan, muayenelerinde ilgi, sevgi ve şefkatle çocuğumuza yaklaşıp her sorumuzu dinleyip yanıtlayan, şimdiye kadar geçirdiği grip hastalıklarında verdiği ilaçlarla kızımı iyileştirebilen çocuk doktorumuz Semra Akkuş’a çooook teşekkür ederim buradan:)

