Etiketler

, ,

Tek cümleyle tatili özetliyorum: Bilge koşturdu biz de peşinde….
E o zaman sorarlar tabi:  -pardon tatilde miyiz? 🙂

tatildetatilde

Öncelikle nereye gittik neden gittik?
ETS Tur ile aldık oteli; VoyageSorgun Hotel. Balayı otelimiz… Tekrar aynı otele gitmek? diye sorduk kendimize ama bakınmak için fazla zamanımız yoktu ve erken rezervasyonun son günüydü. Oteli biliyor, tesisi tanıyorduk. Fiyat – hizmet orantısı dengede idi. Ayrıca ilgi, alaka ve temizlikten çok memnun kalmıştık. Üstelik Bungalow tipli odaları vardı ve bu da otel havasından uzaklaştırdığı için tercih sebebimdi. Herşeyden çok çok memnun kalmış olsam da tatil köyü mantığını sevemedim. Nitekim balayından sonra bir daha hiç bu şekilde bir tatil yapmadık. Daha çok gezmeli görmeli, keşifli, keyifli tatiller kapladı yazlarımızı. Şimdi çocuk olunca o çocuk da Bilge gibi aşırı hareketli bir çocuk olunca gezsek de göremeyiz dedik. İstediğimiz zaman en yakın yerden yemek bulabileceğimiz ve kontrolsüzce koşturan Bilge için tehlike içeren trafik olmayacak diye tercih ettik böyle bir tatili. (Yokuş aşağı koşacağını ya da koşarken merdivenleri hedef alacağını tahmin etmemiştim!) Önümüzdeki senelerde Bilge ile dilediğimiz gibi tatillerden en azından bazılarını yapabiliriz diye düşünüyorum.

toplaPeki tatilimiz nasıl geçti?
Böylesi görülmedi, böylesi yaşanmadı Bilgeyle (Şimdi bunu okuyan anneanne babaanne anlayamıyor bizi çünkü bizim tanıdığımız Bilge’yi onlar, onların tanıdığı Bilge’yi biz tanımıyoruz).

Tamam kabul ediyorum, Bilge yaramaz bir çocuk değil. Bu arada yaramazlık nasıl bir şeydir ben onu bilmiyorum, bildiğim bir şey varsa o da kızım Bilge’nin çoookkkkk hareketli olduğu, maaşallah ama 1 dakika bile durduğu yerde durmuyor. Tatilde de bizi en çok zorlayan bu oldu zaten. Mama sandalyesinde yemek yiyen çocuk tatilde oturmadı bile. Son birkaç gün yemekhaneye gidip yemekleri odaya taşıdım ki odada yedirebileyim diye… Hiçbir şey yemese çorba içerdi o da olmadı köfte yoğurt mutlaka yerdi, hayır yemedi! Sadece devam sütü, portakal suyu, karpuz ve anne sütüyle beslendi. Kahvaltılarda beş dakika bile oturmadı, durduğu yerde durmadı. Teker teker kahvaltı ettik bu da kahvaltının uzun sürmesine neden oldu. Normalimiz pek yok ama en azından 23.45’de uyumuş olurdu, akşam 1-1,5 saat yemek saatlerinde uyudu. Bu da gece uykusunu etkiledi ama en azından akşam yemeklerini adam gibi yedik.

voyagetatilhaziran2013_12çocuk kulübü

Denize gitmemiz sabah 10’u buluyordu ve güneş fena yaktığı için öğlen 12 olmadan odaya çekiliyorduk. Öğle uykusunu uyuyup uyanınca yemek yeme savaşından sonra akşam üstü dört gibi tekrar denize iniyorduk. Birkaç gün hava fena rüzgarlıydı deniz epey dalgalıydı hatta bir kere Bilge dalganın içine girip çıktı, biraz korktu… üstelik hem kıyı hem de denizin içi çok taşlık olduğu için denize giremedik. Hiç istemesem de havuza gittik. Bilge ise havuza bayıldı… Akşamları animasyonlara baktık biraz, izleyebildiğimiz kadarıyla güzeldi ama Bilgeyle daha ziyade hareket halindeydik. İlle de içeyim diye içtiğim kahvelerin yapamadığım keyifleriyle ruhumu havuz başında ya da yeşilliklerin arasında başbaşa bırakıp Bilge’nin peşinden koşturan babasına katılıyordum ben de. Böyle böyle geçti işte 6 koca gün…

tac59flar

Uçakla gittik, uçakla dönük. Bu Bilge’nin ilk benim ikinci babasının artık kimbilir kaçıncı deneyimiydi bilemem:) Tatile çıkmadan günler önce Bilge’ye uçak anlattım, fotoğrafını gösterdim, sesini çıkarttım, elimizle “vvvuuuuuuuuuuuuuvvv” yapıp uçak uçurma taklidi yaptık (yazarken aklıma geldi neden kağıttan uçak maketi yapmadım ben bak o da güzel olurdu). Vakit geldi, havaalanına gittik beklerken pistteki uçakları gösterdim “bak annecim uçak, ne kadar büyükler değil mi? Biz şimdi ona biniceeez, uçup denize gidiceeeez. Nasıl ses çıkarıyor Bilgecim uçaklar? (gürültülü bir şekilde) vvuuuuuu diye dimi eveeeet, çok gürültü oluyo di mi bebeğim” diye bir muhabbet bir muhabbet. Ben o kadar anlat anlat sonra ne oldu? Uçak tam kalkarken uyudu! Haydaaa, kulağı tıkanır mı acaba? Emzirecektim göya… Öyle diyorlardı; kulak ağrısı olmasın diye büyükler sakız çiğnesin bebeler de meme emsin… Uyandırmaya çalışmak nafile emzirmeye çalıştık su filan verdik ama artık ne kadar olduysa…

Şükür diyebileceğim bir şey varsa o da hasta olmadan, güneş yakmadan kazasız belasız gittik geldik. Kızımla epeyce hasret giderdik:) Şimdi anne baba olarak biz tatil istiyoruz, çünkü tatile çıkmadan öncesinde olduğundan daha çok ihtiyacımız var!

