Etiketler

,

Söylenilen herşeyi anlıyor ancak kendini anlatamamanın büyük sıkıntısını yaşıyor. Bu yüzden çoğu zaman hırçın, sinirli, huysuz olabiliyor. Kirli çamaşırlarını kirli sepetine atmak, kirli sepetindekileri çamaşır makinasına atmak, yıkanan çamaşırları makinadan sepete koymak gibi yaptığı ev işleri var. Hatta kendine ait küçük bir paspaslı sopası ve kovası bile var, yerleri duvarları “kendince” siliyor.

Bugüne kadar hiç bebekle oynamadı, çoğu bebekten ürküyor ama şimdilerde yeni yeni eline alır oldu bazılarını.

“-mış gibi” oyunları çok severek oynuyor; ayısına kaşıkla yemek yedirmek gibi, kaptan su içmek gibi… Birlikte taklit oyunları oynuyoruz; ağlama, gülme, şaşırma, düşünme, kızma, canı yanma taklitleri en sevdikleri. Ha bir de ıkınma taklidi yapıyor.

Legolarla, küplerle çok güzel oynuyor. Geometrik şekillerine göre kutunun içine parçaların atıldığı oyuncağındaki şekilleri süper çözdü, tanıyor ve gözü kapalı bulabiliyor. Kalem tutarak çizgiler çizmeye başladı. Oyun hamurunu sadece mıncıklamak ve etrafı batırmak için kullanıyor. Benim yaptığım “bak Bilge hamurdan ev yaptım, çiçek yaptım, aa bak balon”larla falan hiç ilgisi yok, ben öyle kendim yapıp kendim bakıyorum:) Kitaplarla çok güzel oynuyor, okumamızı istiyor ama sayfaları çok çabuk geçmek istiyor.

Parkların tadını almış durumda olduğu için gördüğü anda gitmek istiyor.

Meme olayı hala devam ediyor. Geceleri uyandığında çoğu zaman meme vermemek için emzik veriyorum ya da bazen suyla geçiştiriyorum.

Konuşma konusunda anlamlı kelimeler çıkmasa da hala bir çaba var. Kendi ürettiği dilde bazen çenesi bile düşebiliyor. At ve al kelimelerini söylemeye çalışıyor. Yeni ürettiği kelimeler: inci, inciş. Ama hala “anne” demek yok! :/

En sevdiği hayvan: kedi.

Yemek konusunda eskisi gibi yediği söylenemez. Köfteye, yoğurda ve memeye bayılıyor. Anneanne ya da babaanneye bırakıp çıkınca biraz mızıldanıyor ama hemen oyuna dalıp unutabiliyor. Hala giyinmeyi sevmiyor, kendikendine giyinme soyunma çabası da olmadığı gibi mümkün olsa çıplak gezebilir.

İnanılmaz derecede hareketli bir çocuk. Uyku düzeni hala yok öyle ki en çok bu yüzden ikinciyi mikinciyi düşünmüyorum!

