Etiketler

Bir kitap sever olarak kızıma da okuma alışkanlığı edindirebilmeyi çok istedim. Yaklaşık 4 aylık olduğundan beri Bilge’nin hayatında kitap var. Hatta en çok kitaplarıyla oynuyor, ilgileniyor diyebilirim. Kitap okuma alışkanlığı konusunda okuyan bir ebeveyn görmesinin de çok etkili olduğunu düşünüyorum. Ancak bir sorunumuz varsa o da odak süresinin çok kısa olması. Önceleri, okuyalım diye kitabı kendisinin getirdiği zamanlarda bile çabuk çabuk sayfaları çevirmemizi istiyordu, bir süredir az da olsa daha uzun süre aynı sayfaya bakabiliyor. Ben de zorlamıyorum çünkü bu konuda tam olarak ne yapacağımı bilmiyorum.

ilk kitabı

ilk kitabı ‘Tırtır Tırtıl’ı çok sevdi, 7 aylık oldu hala okur…

Bilge’nin ilk kitabı yararlı dostlar serisinden Tırtır Tırtıl idi. Daha 3-4 aylık olmasına rağmen dikkatini çekiyor ve beni dinliyordu. Uzunca bir süre bu kitabı okuduk. Biraz büyüyüp yerde ya da koltukta kendi eline de alabildiği dönemde farkettim ki bu kitap ebat olarak eline büyük ve yırtılan kağıt… Bir başka kitap bakmam gerektiğini düşündüm. İnternette araştırdım paylaşan ve bilgi verenlerden çok şey öğrendim; birdolapkitap’ın bu sayfasında “Çocuğunuza kitap seçmenin püf noktaları” ile ilgili yazıyı okudum…

Kartondan, elinin boyutunda, az yazılı, canlı ve büyük resimleri olan kapak görseline bakınca yiyeceğim gelen Küçük Vak Vak’ın 1-2-3 kitabını aldım. Bilge bunu da çok sevdi. Bol bol okuttu…

şirin ayı

Ördekten biraz sıkılınca Şirin Ayı’yı aldım, buna bayıldı, uzunca bir zaman bu kitabı okuduk. Bunlar dışında AdımAdım eğitim set kitapları her daim elindeydi ve setle gelen nesneler kitabını da çok sevdi…

kitap

Şirin Ayı kitabını satır satır ezbere okur seviyeye geldim! 🙂

Ayrıca evde ortalıkta, arabada, tatillerde, anneannesinde, babaannesinde hep kitapları yanındaydı. Her gün mutlaka 10 dakika bile olsa birlikte kitap okuruz. Hala tek sorunumuz sayfadaki üç-beş kelimeyi bile okuyamadan çabuk çabuk sayfaları çevirmesi. Zamanla bu durumun geçeceğini ümid ediyorum.

kitap

Annesinin kitabını bile okumayı denedi!

adımadım

Hayalimde çok keyifli bir okuma köşesi ve büyük bir kitaplığı olan evimizin olması var:)

