Etiketler

,

Uyku saatleri hala dengesiz, düzensiz. Sabahları 7 ila 9,5 gibi geniş bir aralığa sahip saatlerde uyanıyor. Gün içinde tek seferde bazen sadece 1 saat uyurken bazen 2,5 saat uyuyabiliyor. 7 gibi kalktıysa gün içinde iki kez uyuyor, ne kadar uyuyacağı kestirilemiyor. Akşam 22.30’da da uyuduğu oluyor 23.30’da da… Uyutmak için bir biberon sütünü yapıp birlikte onun minik çilek yatağına giriyorum, hemen uyumadığı için onunla birlikte uyuyakalabiliyorum. Gecenin bir yarısı bazen 1’de bazen 3’te uyanıp yerime geçiyorum. Gece sık sık uyandığı oluyor.

Hafta içleri sabah babaannesi geliyor, Bilge uyanana kadar bekliyor. Sekiz gibi Bilge’nin dedesi geliyor; Bilge uyanınca hep birlikte evlerine gidiyorlar. Akşam ben işten dönünce de eve kadar getiriyorlar (hakları ödenmez!)

15 aylık canım kızım Bilge hala meme emiyor. Akşam işten eve geldiğimde, yarım saat meme keyfi oluyor (gelir gelmez memelere saldırıyor öyle ki ellerimi zar zor yıkıyorum hatta üstümü değiştirme işlemine girişirsem gözyaşlarıyla ağlıyor), memeden sonra yemek yiyoruz. Hafta içi akşamları onun yemeğini yedirdikten sonra ben bazen hemencik yiyebilirsem yiyorum, bazen de hemen oyuna geçtiğimiz için yiyemiyorum. Hatta bulaşıkları bile zar zor topluyorum ya da toplayamadığım çok oluyor. Baba genelde geç geliyor en erken geldigi saat 20.30-21.00 oluyor. O da hemencik yemeğini yiyor ve Bilge’nin banyo günüyse babasıyla banyoya giriyor, yıkanıyoruz, ben alıp çıkartıyorum ve giyinme çilesi başlıyor. Kesinlikle altını bağlatmak istemiyor, giyinmek istemiyor. Giyinme olayı ağlaya sızlaya, bağıra çağıra bitince babası da banyodan çıkıyor ve saç kurutma işlemi başlıyor. Sonra hep beraber salonda vakit geçiriyoruz, oynuyoruz… Eğer çamaşır bulaşık ütü gibi ev işleri varsa bazen mecbur kalıp Bilgeyle oyun vaktimden çalıp (ki zaten birlikte olduğumuz zaman cok kısıtlı!) işleri yapıyorum bazen de annemler yaptığı için işim olmuyor ve ben Bilgeyle oynuyorum. Saat 22.30’da mızmızlık tavan yapıyor, sütünü hazırlıyorum 23.00 gibi yatağına giriyoruz, uyuması en az yarım saat sürüyor. Uyuma süresi ne kadar uzarsa benim de onun yanında uyuyakalma ihtimalim o kadar artıyor. O kadar az zamanımız var ki akşamları, hiçbirimize yetmiyor.

Haftasonları iki gün tatilimiz var. Bazen baba işte oluyor (son zamanlarda daha da sıklaştı) evdeysek iyi bir kahvaltıyla başlıyor gün sonra mutfak toplamaca… sonra oyun oynamaca, meme emmece ve arada ev işi… 13.00 gibi öğle uykusu geliyor, bazen uyutmak bir saate yakın sürebiliyor. O uyuyunca evde yapılacak işler varsa iş yoksa kahvemi yapıp bilgisayarda vakit geçirmece. Bilge bazen 1 bazen 2buçuk saat uyuyor. Uyanınca öğle yemeğimiz, sonra yine mutfak toplamaca. Ve aksam yemeği hazırlıkları başlıyor, aynı zamanda Bilgeyle oyuna devam… Sonra akşam yemeği ve yine mutfak toplamaca. Akşam yemeğinden sonra içebilirsek çay ve yanına tatlı… Saat 22.30’a doğru Bilge’nin uykusu geliyor. Sonrası haftaiçi ile aynı. 2 gün tatilden birinde yalapşap ev temizliği…

Bilge hanım artık rahatlıkla bardaktan su içebiliyor. Cevizi ezmeden yiyebiliyor. Her türlü yürüyor, koşuyor, tırmanıyor.

