Etiketler

,

montessorikurdan

Bilge doğdu doğalı ben de yeni şeyler öğreniyorum. İnternette her fırsatta Bilgeyle ilgili araştırmalar yapmak hobim oldu:) Daha önceden duyduğum ama detaylı olarak yeni araştırdığım bir konu bu; artık hayatımızda Montessori diye bir şey var.

Peki nedir bu Montessori?
İtalya’nın ilk kadın doktoru, pedagog ve antropoloji profesörü Maria Montessori (1870-1952) çocuğun bireysel becerilerine ve ilgi alanlarına, bireysel öğrenme hızına ve karakter özelliklerine uygun bir eğitim sistemi geliştirmiş. Montessori eğitimi “Çocuğa hazırlanmış bir çevrede, çocuğun kişiliğini oluşturması için özgürlük tanıyan, kişiliğinin gelişim sürecini destekleyen, çocuğun kendi onuru içerisinde bireyselleşmesi ve sosyalleşmesini ciddiye alan, bireye özgü adil bir eğitim”dir. Bu en özet haliyle böyle ama Google’dan arama yapınca araştırılabilecek bir çok kaynak çıkıyor. Tabi ki her okuduğumu kendi süzgecimden geçiriyorum ve bu sistemi “adı her ne kadar sistem olsa da” benim düşünce tarzıma çok uyduğu için beğendim.

