Etiketler

, ,

Canım kızım,

Dokuz ay içimde büyüdün, büyüdük birlikte, geliştin… beni anneliğe, kendini dünyaya gelmeye hazırladın. Karnımdan çıktıktan sonra hayatının daha ilk dakikalarında, seni ilk gördüğümde aslında ikimiz de birbirimizi tanıyorduk. Kokladım seni, şaşkındım, dünyanın en mutlu insanıydım. Sanki ben de seninle birlikte hayata yeniden doğmuştum, yeni bir hayat doğmuştu.

Senden sonra her şey daha farklı bir anlam kazandı. Artık ben bir anneydim. Bunu seni ilk emzirdiğimde anladım. Hemşire gelip seni mememe koyduğunda, sen büyük bir açlıkla emerken, ben içime dolan sıcaklığın benzerini daha önce hiç hissetmediğimi farkettim. Uğrunda her şeyden vazgeçebileceğimi, dünyaya meydan okuyacak kadar güçlü olduğumu hissettim. Günler geçtikçe sana daha çok bağlanmaya her gün yeni duygular yaşamaya başladım. Birini içine sokacak kadar sevmenin ne demek olduğunu anladım. İğne batırmadan da canımın nasıl acıdığını, etimden et koptuğunu doktor kontrollerinde sana aşı yapılırken öğrendim.

Uykusuz gecelerin, uyumadan da yaşanabildiğinin mümkün olduğunu öğrendim. Üstelik ya kusmuğundan tıkanırsan korkusuyla sen uyuduğunda bile uyuyamayarak geçirdim gecelerimi. Benim en büyük görevim süt üretmek, senin ki emmekti. Bunu iyi bir şekilde başardık. Üstelik ilk günlerde çektiğim o dayanılmaz acıya rağmen. Emzirirken seni korkutmamak için acımdan tişörtlerimi ısırdım, yeterki seni emzirebileyim, doyurabileyimdi bütün derdim. Yine de dünyanın en güzel olayı idi emzirmek. Hala güzel şimdi daha farklı, sen emmenin bilincindesin, memelerin tadını çıkartıyorsun:)

Sana sahip olmak demek, bir bebeğinin olması demek ağır bir sorumlulukmuş, bunu öğrendim. Annemler hep destekti bana ama yine de başta korkmadım değil, miniciktin ve bize muhtaçtın. Bense her şeye yetebilmeliydim, ev işlerine, sana, kendime, işe… bir an gözüm korktu ama zamanla her şeye alışıyormuş insan, üstesinden gelebiliyormuş, bazen tam, bazen biraz eksik, su akıyor yolunu buluyormuş…

Özlemeyi öğrendim… Uyuman için gözünün içene bakıp, biraz fazla uyuduğunda uyanmanı göze alıp, uyurken seni öpücüklere boğdum… Bebeğini uykusunda bile özleyen insan için işe gitmek nasıl bir vicdan azabıymış onu öğrendim. Kalbine iğnelerin batması nasıl bir şeymiş, kilometrelerce uzak olsan da kokusu nasıl burnunda tütermiş yaşadım.

Hayatı acele yaşamayı öğrendim. Çok çabuk yemek yemeği hatta bazen makarnayla geçiştirmeyi, tuvaletimi ertelemeyi, uzun banyolar yerine duş alıp çıkmak zorunda kalmayı öğrendim. 15 dakika sadece kahve içebilmenin ne büyük bir şey olduğunu öğrendim. Senden önce dostlarımızla tüm gün vakit geçirdiğimiz halde yetmedi kiii derken şimdi bir güne bin iş sığdırabilmeyi öğrendim.

Sabrımın sınırını öğrendim. Delicesine uykun varken, uykudan ayakta duramazken yine de geç saatlere kadar uykuya direndiğinde öğrendim.

Huzuru öğrendim.. İşten gelip seni emzirirken iç huzur neymiş anladım.

Kıskanç bir insan olduğumu biliyordum ama seni kıskandığım kadar kimseyi kıskanmamışım. Herkesten ve her şeyden kıskandım seni… Babaannene, anneannene bırakıp işe gideceğim diye 6 ay ağladım. Kendimi tutamayıp çocukça şeyler yaptığım hatta belki onları maalesef üzdüğüm bile oldu. Ama beni anlarlar diye düşünüyorum, onlar da anne…

Zamanın acımasızlığını öğrendim.. Sen daha iki aylıkken vakit çok hızlı geçiyor diye babama sarılıp ağladığımı hatırlıyorum. Çünkü senin büyüdüğünü ve geçen hiçbir anın geri gelmeyeceğini biliyorum. Şu koskoca bir yıl ne kadar çabuk geçti, güzel şeyler yaşadık, pek çok şey sığdırdık. Bu yıl en özel yılımızdı, tanıştık, büyüdük, büyüdükçe iletişimimiz gelişti ve arttı. Şimdi artık yürüyorsun da! Bir yıl biterken bebekliğini de, anılarını da geride bıraktık. Bu feci şekilde canımı acıtsa da o koca zeytin gözlerinle bana gülerken sen, daha nice güzel günler ve anılar biriktireceğimizi muştuluyorsun. Bebeğim, hep yanımda ol, beni güçlü kılıyorsun, hayat ne demek, yaşamak ne demek hatırlatıyorsun.

İnşallah yaşadığın her anın tadını çıkarabileceğin, seni mutlu edecek şeyleri yaşayabileceğin, çok mutlu, sağlıklı, huzurlu, başarılı, sevgi dolu bir ömrün olsun, ilk yaşın kutlu olsun kelebeğim, benim minik meleğim!

Seni çok seviyorum.

Annen.

