Etiketler

,

Doğumdan sonra işyerindeki ilk gün… Gözyaşları, karın ağrıları, bilumum acı, heyecan…

İlk gün ofise vardıktan sonra, ben doğum iznindeyken değişmiş olan ortama bakınarak, “ooo döndün nihayet, bebek nasıl?” diye soranlarla muhabbet ederek, Bilge’nin hasretinden ara ara ağlayarak geçen bir gündü. Ne güzeldir ki bir yaşına kadar devam edecek olan süt iznim sebebiyle en azından dörtte çıkıyordum ve daha da güzeli bazen babam bazen kayınpederim arabayla gelip alıyorlardı beni. -süt iznim bitene kadar almaya devam ettiler, bunu herkes yapmaz, Allah bin kere razı olsun!-

İlk gün korktuğum kadar zor olmamıştı. Ertesi gün anladım, meğer ŞOKTAYMIŞIM!

İkinci gün, çektiğim acı şimdiye kadar yaşadıklarımın hiçbirine benzemiyordu. Yüreğime iğneler batıyordu, canım yanıyordu! Anlatamam yaşadığım duyguyu. Tüm gün bitmedi gözyaşım, dinmedi bir türlü! Bilge’nin sesi beynimde çınlıyordu, gözü gözümün önündeydi, gülen yüzünü görüyordum, kokusu burnuma kadar geliyordu, öpüp sarılamıyordum! Yüreğim şişti, şişti, şişti kaburgalarıma baskı yapar oldu! Tarif edemeyeceğim kadar zor bir gündü öyle zordu ki işten ayrılmayı düşündüm. Zaten işe devam kararını zar zor aldım. Bu psikolojiyle bunalıma girdim daha da deli oldum, istemeden de olsa sevdiklerimi kırdığım oldu belki. Hepsinden özür diliyorum ama öyle bir durumdayken söylenilen hiçbir şeyi duymak istemiyordum. “Biz de çalıştık, bu tek senin başına gelmiyor” diye teselli vermeye çalışanlar, “40 günlükken bıraktım ben ne yapayım” diye halime şükretmemi söyleyenler, “Allah başka türlü ayrılık yaşatmasın kızım” diye nankörlüğümü yüzüme vuranlar… Herkes elbette iyi niyetlerinden söylüyor da içimi biliyorlar mı o an? Ben annelik hakkımı istiyorum! Kızımı büyütürken her anını yaşamak istiyorum. Sadece haftasonu annesi olmak istemiyorum ben!

Biliyorum belki de gerçekten günaha giriyorum, Allah’ım affetsin, ama öyle zor ki:( Eve varınca anneme bana sabır duası etmesi için ve Allah’a bana yardımcı olması için yalvardım. Evet, Allah başka nedenlerle ayrılık yaşatmasın. Allah’ım ben kızımı çok seviyorum!

