Etiketler

, ,

ev yoğurduev yoğurdu

Çok sefer denemelerin ardından yoğurdu tutturunca bir gurur bir gurur bende, duyan da göle maya çaldı sanır!… Valla sevinçten, mutluluktan ne yapacağımı şaşırdım.

Ne yapsak ne etsek olmadı, makina ile bile denedim ‘cık olmadı’. internetten okudum, annelere sordum, bloglara baktım, babam bile bir iki noktada da püf verdi, sonunda herkesin dediğini birleştirdim ve oldu!

Nasıl oldu?
Yuvayı kat kat yaptım kalın oldu ve yünlü hatta tiftikten bir şapkamı kılıf olarak kullandım. Kavanozu yuvaya yerleştirdim. Sütü kaynattım, kavanoza döktüm (kavanozun yuva içinde ılınması da mühim çünkü ılınırken ısısını yuvaya aktarmış oluyor) Serçe parmağımı sokup 8’e kadar saydığımda, 8 dediğimde parmağımda hafif bir yanma ama çok hafif bir yanma hissedene kadar ılıttım. Maya olarak kayınvalidemlerin ev yoğurdundan kullandım. 200 ml süt için yarım çay kaşığı mayayı aldım, ılınan sütümden birkaç kaşık süt alarak bir çay bardağının dibinde karıştırdım. Sonra onu kavanozun içine çok yavaşça, içindeki sütü çalkalamadan döküp çubuk bir kaşıkla çokkk yavaşça (sütü çalkalamadan) karıştırdım. Bu mayalandığında daha az sulanmasını sağlıyor. Aynı şekilde mayayı kattıktan sonra kapağını kapatıp kat kat örtünce hiiiiç yerinden oynatmadım. Çünkü sallanırsa da sulu olur. Eğer mayalamadan önce süt fazla soğumuşsa tutmaz. Yuva mermer gibi soğuk bir zeminde veya soğuk bir odadaysa da tutması riskli olabilir. Maya fazla konursa ekşi olur. Mayalanırken öpücük atılırsa tatlı olur:) Bu batıl inanç değildir, bir enerjidir, inandım yaptım oluyor, çok mutluyum:) Bunlar benim kişisel denemelerimdi… Bu kadar inceye girmeden mayalayabilen de var elbet.

