Etiketler

,

Bilge bugün itibariyle 8 gündür kaka yapmadı, dün doktorumuzu aradığımda “endişelenmeyin benim oğlum 10 gün yapmamıştı, daha sürerse gliserin fitil verin” dedi. 10gün!*#? Ne bilelim doktor böyle deyince…. Gece bire doğru yatıp sabah altı buçuğa kadar beş kere falan uyandı. Yediye kadar da uyumayınca ve benim de gözlerim açılmayınca babam Bilge’yi kucaklayıp içeri gitti. Saat ona doğru emzirdim ve altını temizlemek için bezini açtım. Durum iyice vahimleşmiş. O kadar çok acı çekiyordu ki babam hemen kardeşimle eczaneye gidip doktorun dediği gliserin fitili aldı ama Bilge’nin kakası sertleşmiş ve girişte birikmiş öyle ki fitili içeri sokamadık bile. Ağlaya ağlaya birazcık yaptı. O acı çektikçe benim içim parçalandı. Bütün gün nasıl vakit geçti anlamadım. Kalktım kaka, yattım kaka….

Öğleden sonra durum daha da kötü olunca tekrar doktoru aradık. Lavman yapmamızı ve şurup vermemizi önerdi. Babamla eczaneye gidip söylediği ilaçları aldık. Lavman yarım saat içinde işe yaradı. Sonra bir daha çıkarttı. Sonra bir daha ve bir daha. En son çıkarttığında artık biraz daha rahatlamışa benziyordu.

kabız ilacı

Ben kabız olsam daha az acı çekerdim herhalde. Ek gıdalara geçtikten sonra ilk kez böyle bir şey yaşadık. 8 gün kaka yapamadı ama bu güne kadar herhangi bir rahatsızlık belirtisi de göstermedi. Perişan oldum, eminim senden daha fazla acı çektim canım kızım, dualar ettim, ne yapacağımı şaşırdım, mahvoldum. Yattığın yerden ağlarken kıpkırmızı olan yüzündeki gözlerinde biriken yaşlarını hiç unutmayacağım canım kızım.

Yaparken acı çektiği için kakanın dışarı çıkmasını engelleyecek yolu bulmuştu kendince; bacaklarını öne doğru uzatıp kendini kasıp çıkmasına izin vermiyordu. Böyle yaptığını görür görmez bacaklarını karnına itiyordum, kucağımda dizlerinden bükülü taşıyordum. Çorbasına zeytinyağı katıyor hatta 1 tatlı kaşığı içiriyordum. Yine de çıkartırken hafif zorlanıyordu ama en azından içeride birikip iyice katılaşmadan çıkarttırmış oluyorduk. Atlattık sandık…

5 gün sonra 4Haziran’da, öğleden sonra Nazire annem geldi. Hem Bilge’yi sevdi hem de yemek falan yapmış olduk. Akşam üstü kabızlık sorunumuz yine hortladı. Dün akşamdan belliydi gerçi iki gün kaka yapamadı diye şurubu vermeye başlamıştım ama yeterli olmadı. Durum vahimleşince eczaneden yine lavman aldım. Bir tüpü sıktık ama zaten ilk yaptığımızda olduğu gibi yarısı dışarı çıktı. Fakat bu sefer lavmana rağmen kaka yapamadı. Yine savaştık kabızla günlerce… Sonraki aylarda bu konuda hep temkinli gitmeye çalıştım, zeytinyağı içirerek, kayısı yedirerek, kakası geldiğinde bacaklarını kasmasını (bunu alışkanlık haline getirecek diye ödüm koptu!) engelleyerek geçirdik, bir daha da olmadı çok şükür…

