Etiketler

Annelerim… Anneliğin ne kadar kutsal bir şey olduğunu onlardan öğrendim. Ve evladın kaç yaşına gelirse gelsin annelik mesleğinden hiçbir zaman emekli olamayacağını da… Yaptıkları maddi manevi yardımların karşılığını ödeyemem. Her zaman yanımda oldular ve her türlü yardım ettiler.

Bebeğim oldu, 40 gün hiç yanımdan ayrılmadılar. Evde çöp dahi kaldırmadım. Temizlik yaptılar, çamaşır yıkadılar, ütü yaptılar, alışverişe çıktılar, yemekler yaptılar… Ben bebeğimi emzirebileyim diye onlar da beni beslediler. ‘Yavrumun yavrusu’ dediler Bilge için fedakarlık yaptılar. Ben bir anne oldum onlar iki kere anne oldular. Anne olduktan sonra bebeğiyle ve gelişimiyle ilgili her konuda müdaheleci olan bana katlandılar, isteklerimi saygıyla kabullendiler. Ben yeri geldi onları kırdım, üzdüm, kimbilir neleri içlerine attılar.

Böyle yaptılar, ettiler, geldiler, gittiler diyorum çünkü onlar iki kişi. Çünkü bana evlendiğimden beri kayınvalidem de annelik yaptı, gelini değil kızı gibi davrandı hep. Gelin-kaynana gibi değil anne-kız gibi olduk onunla, çok teşekkür ederim her türlü yakınlığı ve anlayışı için!

İkisi de benim meleklerim! İyi ki varsınız!

