Etiketler

ilk ayak

Bugün çok güzel bir haber aldık; arkadaşımızın bebeği Ada bebek gelmiş dünyaya! Beklendiği tarihten erken gelse de küçük hanım annesini zorlayarak gelmiş. Dün akşam onbirden bu sabah onbire kadar sancı çekmiş. Ada hanım normal usul, sağlıklı sıhhatli bir şekilde dünyaya gelmiş. Önemli olan sağlıklı doğması tabi ki ama ne zaman normal doğum yapan birini duysam içim bir tuhaf oluyor, boynum bükülüyor…

Akşam hemen hastaneye gittik. Bilge’nin aylık kontrolleri için zaten doğduğu hastaneye gidiyoruz ama yine de bu kez oraya giderken kendimi farklı hissettim. Ne de olsa tam 4 ay önce Bilge’ye orada kavuştum ve bugün gitme amacımız bir doğum olayıydı.

Zaman öyle hızlı geçiyor ki! Derya Ada’yı kucağıma verirken bir an nasıl tutacağımı bilemedim. Derya bocaladığımı farkedince “Kızım sen seninkini tutmadın mı?” dedi gülerek. Sahiden insan farketmiyor bebeğinin nasıl büyüdüğünü. Bilge’yi tutarken aman canı acımasın diye titizlenirken ne ara avcumun arasında hamur gibi yoğurur oldum farkında değilim! Bu hızlı geçen zaman beni altüst ediyor gerçekten. Bilge daha 2 aylık idi bir ağlama tuttu beni! Babam niye ağlıyorsun diye sorunca “geçen ay kolu bacağı ne kadardı hatırlamıyorum, büyüyor, zaman geçiyor, korkuyorum” dedim. Biliyorum söyleyecek söz yok bendenize, insan ancak “şapşal kızım büyümezse ağla, büyücek tabi ki” der. Ama gel içime anlat. Tabi ki büyüyecek ama ben bugün hissettiğimi hissedemeyeceğim. Meme ucumu mesela… O zamanlar nasıl acı çektiğimi bir Allah bir de ben biliyordum ama şu an o acıyı hissedemiyorum. Sadece çok acı çekmiş olduğumu hatırlıyorum. İşte ben bugün Bilge için hissettiklerimi hep hissetmek istiyorum ama bu olmayacak. O büyüyecek ve hep yeni hislerimiz olacak. Başka başka güzellikler yaşayacağız. Sanırım bununla teselli bulmalıyım.

Hele hele onu bırakıp işe gitmek öyle zoruma gidiyor ki! Anneannesi, babaannesi de olsa onu bir başkasına bırakacak olmak! Gün boyunca yaptıklarını bir başkasından dinlemek… Bir başkasının gelip de “bak kızın ne öğrendi, ne yapıyor” diye kendi çocuğunu sana anlatmaları…! Çok ağrıma gidiyor!

