Etiketler

, , ,

Hamileliğimi çok rahat geçirdim. İlk 3 ay sadece hafif mide bulantılarım oldu. Kendimi hep ama hep hatta yemekten kalktığım ilk dakikada bile aç hissettim. Buna rağmen 9 ayda sadece 9 kilo almış olmanın haklı gururunu yaşıyorum:) Bebek sağlıklıydı; boyu, kilosu, burnusu, ensesi, suyu, kesesi her bişeyi çok şükür iyiydi. Ben sağlıklıydım, kilom, tansiyonum, şekerim… Allah’ıma sonsuz şükürler olsun ki sorunsuz bir 40 hafta geçirdim.

Şüphesiz ki bunda çok sevdiğim doktorum Uğur Kal’ın etkisi büyüktü. Muayenelerde daha ben sormadan kafamdaki her soruya yanıt verdi, pozitif enerjisiyle benim de her an kendimi rahat hissetmemi sağladı. Google amcadan okuyup kafamda türeyen abuk sabuk sorularımı bile sabırla yanıtladı ve “bir de şu hamilelere interneti yasaklasak” diye şakalarla bizi de gülümsetti. O ve Bahdegül Hanım’a minnettarım!

37. haftama (yasal izinin olduğu son tarihe) kadar çalıştım. Ara sıra kasıklarımda hissettiğim baskıdan adım bile atamadığımı saymazsak yürüyüşüm paytaklaşmamıştı, manken gibi yürüyordum. Sonlara yaklaşırken Bilge’nin kafası aşağı dönüktü yani normal doğum için bir de dönmesini beklemeyecektik zaten o pozisyonu almıştı. Ama 37 bitti, 38 oldu, 39 doldu Bilge yok? Evet geceleri artık yatağımda değil koltukta oturarak sabahlıyorum ama hala manken gibi yürüyorum. Evet Bilge geceleri her an dışarı çıkacakmış gibi karnımı yarıyor, tekmeler atıyor beni uyutmuyor ama sancı? O hiç yok?! Allah Allaaaaah? Bir an için sonsuza dek hamile kalacağım zannettim:) Nitekim 40 geldi bitti, Bilge içimde kocaman oldu ve artık gözümü korkutmaya başladı. Olsun yine de ısrarla normal doğum istiyorum diye gittik doktora… Beni sancı makinasına bağladıklarında hiç sancımın çıkmaması ve açılmanın “0” olması, doğum için gereken en ufak bir belirtinin bile olmaması maalesef bizi sezeryana itti. Maalesef diyorum çünkü normal doğurabilmeyi çok istiyordum, karnın aşağı inmesi nasıl oluyor, sancı nasıl bir şeydir, suyun gelmesi nasıl bir duygu bilemeden doğurdum…  Bu beni daha mı az anne yapıyor? Tabi ki hayır. Ama normal doğumu yaşamak isterdim.

Bilge’nin içimdeki yaşamı sona ermek üzere, artık aramıza katılabilmesi için yeterince gelişti. Sağlıklı bir şekilde dünyaya gelecek ve biz üç kişilik çok mutlu bir aile olacağız iki gün sonra…

